Vyberte si to nejkvalitnější od Českých šikovných ručiček :) Těhotenské polštáře Zuzanka, kojící polštáře Miki a spoustu vyladěných doplňků.
Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Pá, 8-18 hod.)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.

Jak správně polohovat během spánku a kojení.

 Polštáře přímo od Krejčího

Nejčastější bolesti pohybového systému jsou bolesti dolní části zad, mezi lopatkami, bolesti krční páteře nebo hlavy. Tyto obtíže mohou mít napříč generacemi různé příčiny, avšak z velké části záleží na tom, jak během dne své tělo používáme také v dlouhodobých statických pozicích - stoj, sed – u TV, v práci, ve škole, při kojení a jiné. Tělo má pohybovou paměť a „střádá si“. Pokud se opakovaně chováme k tělu nepozorně a přetěžujeme ho nevhodnými polohami, dříve nebo později začne bolet. Kdy se toto děje?

Většina populace, která má sedavé zaměstnání, nahlíží na bolest zad spojenou s dobou v práci jako na samozřejmou. Tento typ „statické“ práce je dle jejich názoru nevyhnutelný a s bolestí počítají. Jakákoliv bolest v těle je však informací, že se něco děje. Velmi často může poukazovat na dekondici hlubokého trupového svalstva, které v délce statické zátěže nedokáže aktivně a kvalitně tělo držet napřímené. Tělo se tak postupně bortí a meziobratlové ploténky se snižují – pomalu ale jistě.

Pokud se však člověk vyspí, a záda bolí „jen“ v práci, dá se to nějak vydržet. Problém přichází, když bolesti zad budí v noci, někdy se zvýrazňují při přetáčení ze zad na bok, až někdy nelze najít poloha, při které by se dalo příjemně zrelaxovat spánkem. Se všemi pacienty, kteří mají obtíže tohoto typu je nezbytné, kromě správného cvičení, vyřešit i noční strasti. Spoustu z nich instinktivně říká, že jim vleže na boku dělá dobře, když si „narvou“ peřinu mezi kolena tak, aby nebylo koleno níže než kyčel a hlavu vypodloží správně vysokým (rozuměj ne přehnaně) polštářem. Zde může být nápomocen elegantně jednoduchý polohovací polštář od Krejčího, při jehož správném použití jsou respektovány zásady kloubní centrace (žádný kloub není skřípnutý, přetížený, ale zátěž je rovnoměrně rozložena).

Polohovací polštáře můžeme využít nejenom u bolestivých zad běžné populace, ale velkými pomocníky jsou u těhotných a maminek. V těhotenství se významně mění těžiště ženy, která je vystavena obrovským biomechanickým změnám (tělo musí začít pohyby dělat jinak) nejenom v chůzi, ale také během sedu a lehu. Těhotné ženy si stýskají celkem pravidelně na bolesti dolní části zad nebo na bolesti kostrče. Neví jak si sednout, protože je bříško táhne dopředu, takže záda vyvažují, co to dá. Stejně tak ve spánku, kdy tělo začíná být trošku hůř „skladné“. Polohovací polštáře mohou velmi dobře tyto starosti zlepšit tím, že si díky jejich použití žena snáz najde úlevovou a příjemnou polohu pro relaxaci, zvláště ve vyšším stupni těhotenství, a to jak v sedu, tak v lehu.

V návaznosti na období těhotenství je pak neprávem ubírána pozornost čerstvým maminkám, zvláště pak kojícím. Ženy jsou postaveny před životně důležitou věc – postarat se o miminko, ať už to stojí cokoliv. Jejich vyčerpání doprovází často bolesti mezi lopatkami či beder, nejčastěji „díky“ neideálnímu polohování svého těla během kojení, nošení dítěte (v ruce či autosedačce) a dalšími. Maminka je ve svých očích prostě na druhém místě a tělo to dává najevo velmi brzy. Polohovací polštář může být tak velkým pomocníkem zvláště po porodu, dost významnou měrou přispěje k příjemnému prožitku při kojení správným zapolohováním.

Mějte se rádi a polohujte!

Mgr. Eliška Kuboňová B.Sc.

www.elitefyzio.cz

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Nepropásněte novinky, akce a slevy!
Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.

Nutriční poradna nejen v těhotenství Mgr. Zuzana Švédová, Dis. spisovatelka a nutriční terapeutka. www.zuzanasvedova.cz

Jak obléct polštář Zuzanka

 

Kde nás najdete

Kontakty
Štěpán Krejčí
Štěpán Krejčí
(Po-Pá, 8-18 hod.)
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz